הרב הבלין: "פחדתי שהם ירביצו, זה חילול ה' מאין כמוהו"

    אם חב"ד לא הולכת בתלם שלהם - מותר להם לעשות מה שהם רוצים? מה בכלל הקשר? הרי לשיטתם חב"ד בכלל ציוניים, מה הקשר שלהם פה?
    ישראל פריי 18 Comment on הרב הבלין: "פחדתי שהם ירביצו, זה חילול ה' מאין כמוהו"

    בוקר לאחר שקיצונים פרצו לביתו, מתאר רבה של קרית גת את רגעי החרדה: "התחילו להשתולל ולצעוק, אשתי התעלפה, דאגתי מאד" • על טענות המפגינים: "מה להם להתערב בענייני חב"ד? – הרבי מינה בית דין" • וגם: האשמה המופרכת אותה שיננו הפורעים • האזינו

    הרב משה הבלין צילום: ויקיפדיה
    אם חב"ד לא הולכת בתלם שלהם - מותר להם לעשות מה שהם רוצים? מה בכלל הקשר? הרי לשיטתם חב"ד בכלל ציוניים, מה הקשר שלהם פה?
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בוקר לאחר האירוע החמור בו הותקף בידי קיצוניים, מתאר רבה הראשי של קריית גת למוטי לביא את הדרמה שעברה עליו ועל רעייתו. "אתמול דפקו לי בדלת – בדר"כ אני פותח בלי לבדוק – ואני רואה קבוצה של אברכים. ישר הבנתי שהם רוצים משהו, אמרתי להם: 'אני לא מעוניין לדבר אתכם'. רציתי לסגור את הדלת, הם לא נתנו לי ופרצו לתוך הבית. פחדתי שהם ירביצו, לא ידעתי מה הם יעשו".

    בכך החל אירוע חמור, בו הותקף רב בישראל על ידי קבוצת קיצוניים, שחלקם נעצרו מאוחר יותר ע"י המשטרה. הרקע לאירוע: הסכם שהלך והתגבש בין ישיבות חב"ד לצה"ל, שיאפשר את המשך יציאת ה'תמימים' לשנת לימודים בבית מדרשו של הרבי בקראון הייטס, ובו רואים קיצוני 'נטורי קרתא' ו'הפלג הירושלמי' צעד חמור של הכרה בצבא הגנה לישראל ועידוד הגיוס אליו.

    "אשתי חשבה שהם יראו אשה אולי הם יברחו – גם זה לא עבד עליהם", המשיך הרב משה הבלין לתאר ב'מהדורת הבוקר' של 'קול חי'. "הם התחילו להשתולל ולצעוק, ולזרוק פשקווילים בכל מיני טענות שאני מקבל כסף על כל בחור שאני מגייס, כאילו אני בכלל מגייס, כל מיני דברים כאלה, ממש שמות גנאי וביזוי, אשתי אף פעם לא הייתה רגילה לזה והיא ממש התעלפה, והגיע אמבולנס לקחת אותה".

    כשהתבקש להתייחס לטענות המפגינים האלימים, אמר הרב: "תאמין לי שאני לא יודע מה הם רוצים, ומאיפה בכלל מגיע הדבר הזה… אני לא מבין, קודם כל: מה להם להתערב בענייני חב"ד? – לחב"ד יש בית דין רבני חב"ד, שהרבי קבע חד משמעית שהם הקובעים בכל ענייני חב"ד. מה להם ולחב"ד?! ואם חב"ד לא הולכת בתלם שלהם – מותר להם לעשות מה שהם רוצים? מה בכלל הקשר? הרי לשיטתם חב"ד בכלל ציוניים, מה הקשר שלהם פה?".

    גם על הגורל שנפל בחלקו "לזכות" לביקור המפגינים – דווקא הוא מתוך כולם – התייחס הרב הבלין: "אני לא יודע מי הסית אותם ולמה הם באו אליי דווקא, מה הם רוצים ממני, אני הייתי בסך הכל אחד מראשי הישיבות שככבר מנהלים מו"מ לא מהיום – כבר חמש שנים – עם הצבא. זה היה עם הרב אשכנזי, ועם הרב כץ, עם כולם, וגם ההחלטות האלו ישבו עליהן בי"ד רבני חב"ד, חקרו ובדקו, עצרו כמה פעמים את המו"מ, אני לא יודע למה". הוא העלה השערה, לפיה "אולי אני שנתפס כראש ישיבה, אז הם חושבים בגלל שיש לי ישיבה אז אולי אני מרוויח כסף מזה, כל הזמן כסף כסף וכסף, אין שום אגורה אחת בסיפור הזה, אין שום דבר".

    הנושא שחזר על עצמו שוב ושוב בדברי המפגינים, היה טענה בדבר כספים שהרב הבלין מקבל, תמורת "גיוס" בחורים לצבא, טענה שהרב מתקשה להבין מהיכן צצה: "שקר גס מצוץ מהאצבע שום אגורה לא קיבלו ולא יקבלו", הוא אומר.

    יותר מכל, בוקעת מקולו של הרב הבלין הדאגה לאשתו, שבעקבות המקרה התעלפה, ואושפזה בבית חולים. "מה שמאד כאב לי זה על הרבנית, היא מאד רגשית. בכלל, מילא אני, עוד מחוג הירושלמים, שמעתי כבר דברים כאלו, אבל היא בכלל לא שייכת, היא בכלל אין לה את המושגים האלה, לא ראתה דברים כאלה, פתאום מתנפלים בצורה כזאת. כשהיא התעלפה לקחתי את זה מאד קשה".

    "זה חילול ה' גדול בעיר", הוא מסיים בכאב, "כרב העיר, כולם מכירים אותי. כולם באו וצעקו עליהם 'מה אתם רוצים'?, הם לא מבינים מה קורה פה. מילא בתוך ערים חרדיות זה כבר מקובל, אבל כאן, אני לא גר בקריה חרדית, במקום חילוני, אני גר בשכונה חילונית, כל הרחוב היה מלא, כולם הסתובבו ואמרו 'הם לא רציניים', 'מה הם כותבים דברים כאלה על הרב' – זה חילול ה' מעין כמוהו".



    18 תגובות

    מיין תגובות
    1. 18

      אף אחד לא אמר לו לתמוך בהסכם סוף מעשה במחשבה תחילה!!!

      1. לכבוד משתמש אנונימי: אם אתה כזה גבר למה אנונימי תרשום את השם שלך כמו גבר לפני שאתה מאיים על רבנים וכן "סוף מעשה במחשבה תחילה" זה איום!!!! אז אם אתה כבר מאיים תאיים כמו גבר תרשום שם וכתובת ונראה כמה אתה גבר

      2. תגובה מטופשת. אתה החלטת מה נכון ועכשיו כל מי שלא חושב כמוך, זו בעיה שלו שהוא חושב אחרת, לך מותר לעשות הכל??? זו דעת תורה???

      3. במילים אחרות: "אני מעודד אלימות", לא כן?

    2. 17

      ההסכם עם הצבא עשה נזק עצום לחב"ד מה שלא הצליח לעשות הרב שך. חבל מאד. כשלא חושבים מה עושים ורצים לעשות שטויות של ילדים בגנון אלו התוצאות. לא לחינם בכירי חב"ד מזועזעים מההסכם על עתידה של חב"ד והעתיד הרוחני. תחושת ההפקרות עצם פרסום ההסכם נותן את אותותיה. חב"ד מתפרקת כעת לרסיסים

      1. מי שוטף לך את המח? אהההה, אתה מנוי על הפלס… כדאי שתתחיל לחשוב ותפסיק לתת לאנשים לחשוב בשבילך.

      2. "מה לזבוב קצוץ כנפים אצל הנשר בשמים?"
        מי אתה שתדבר נגד רבנים??

        יפה השתיקה לחכמים קל וחומר…

      3. חי בסרט. ההמלצה הרפואית שלי: נא להתעורר מהדמיונות

    3. 16

      הנזק הגדול באמת בעניין הגיוס נעשה, למרבה האבסורד, דווקא ע"י ה"פלגנים" "הקנאים החדשים". בעצם היותם משמיצים חוגים ורבנים שכביכול מעודדים גיוס, הם גורמים לרבים לטעות שאכן יש כאן מחלוקת הפוסקים/המנהגים /החוגים וכו' והגיוס הוא לא נורא. ובוודאי כאשר הם מפרסמים שכביכול האדמו"ר מגור שליט"א או הגר"ח קנייבסקי שליט"א לא מתנגדים לגיוס. הרי אנשים מעדיפים ללכת בדרכם של גדולי וצדיקי הדור.

    4. 15

      מעניין שהתגובות לא מתעדכנות…

    5. 14

      אצל המומרים האלו אין דין ואין דיין –
      כל רב שלא מוצא חן בעיניהם
      הותרה בו כבר כל התורה כולה !!!!!
      אין להם אלוקים !!!!

    6. 13

      בלי להיכנס לעצם העניין אם ההסכם הוא נכון או לא, הרב הבלין הזמין את זה על עצמו.
      התנהלותו באופן תמידי היא לעשות ככל העולה על רוחו, ומי שמתנגד מקבל את התשובה 'בוא נדון על כך בבית הדין' או 'יש משטרה, בוא נברר שם את העניין'.
      אני מכיר מקרה של אדם שהיה חייב כסף לשני, הרב הרים לחייב טלפון והורה לו לשלם מיידית. לטענתו שיש לו טענות שונות לגבי הסכום, ענה הרב 'אז הנה אני פוסק לך שאתה חייב לתת לו את הסכום שהוא טוען שאתה חייב לו'.
      כך, מבלי לשמוע שני צדדים, הכל בכוח הזרוע. כך גם בבית הכנסת ע"ש הרב עובדיה יוסף, הרב קימבן למקורביו את השליטה על בית הכנסת בעורמה.

      1. ואני מכיר גם הרבה שקרנים ופנטזיונרים שחולמים חלומות בלילה. ואתה בראשם.

    7. 12

      שחרדים מתנהגים כחילונים זה חילול ה'

    8. 10

      כן לכל מקום הנטורא קארטא מתערבים שיפסיקו הקיצוניים האלו